loading...
مطالب واخبار عمومی
عضویت وخبرنامه ونظرات
سلام به همه بازدیدکنندگان محترم.وقتتون بخیر. لطفاپس خواندن هرمطلب،نظراتتان را بیان کنید. باتشکرمدریت سایت
محمدحسین بازدید : 15 شنبه 07 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
سکسکه یک دم غیر ارادی و قوی است که در نوزادان، کودکان و بالغین تجربه می‌شود. [۱] علت‌ها *. مکانیسم سکسکه به خوبی درک نشده‌است [۲] .عضله تنفسی دیافراگم در حد فاصل میان قفسه سینه و شکم واقع شده است. این عضله هنگام عمل دَم به سمت پایین حرکت میکند و هوای حاوی اکسیژن را به درون ریه‌ها می‌فرستد. در هنگام بازدم نیز شلو باعث می‌شود هوای حاوی ذرات زائد یا دی‌اکسید کربن به سمت دهان و بینی برود و از بدن دفع شود. حال اگر به هر دلیلی این عضله دچار تحریک ناگهانی شود عملکردش را به صورت صحیح انجام نمی‌دهد و دچار انقباض‌های غیر ارادی تکرارشونده‌ای می‌شود که به آن سکسکه می‌گوییم. [۳] *. سکسکه‌های کوتاه مدت معمولاً به دنبال اتساع معده و یامصرف الکل ایجاد می‌شود و به صورت خودبه‌خود یا با استفاده از درمان‌های محلی بهبود می‌یابد و نیاز به توجه پزشکی ندارند. *. بر خلاف آن سکسکه‌های بلند مدت نادرتر هستند اما باعثازکارافتادگی، ایجاد افسردگی ، سینه‌پهلو ، کاهش وزن و اختلال خواب در بیمار می‌شود [۴] [۵] . ↑بازگشت به بخش قبلی علت‌های ایجاد سکسکه‌های بلند مدت *. انفارکتوس میوکارد *. تومور مغزی *. نارسایی کلیه *. سرطان پروستات *. جراحی بر روی شکم و غیره [۶] *. پیشنهاد شده است که سکسکه یک نوع میوکلونوس است که در نتیجه فعالیت غیر طبیعی هسته تنفسی واحد (به انگلیسی : solitary inspiratory nucleus )‏ در مغز ایجاد می‌شود [۷] . ↑بازگشت به بخش قبلی شرح حال و معاینه فیزیکی شرح حال و معاینه فیزیکی همراه با تست‌ها تشخیصی مثل سونوگرافی شکم و سی‌تی‌اِسکَن قفسه سینه و مغز اغلب کمک کننده‌است. *. زخم معده و دوازدهه، گاستریت و ریفلاکس مری پدیده‌های شایعی در بیماران دارای سکسکهمزمن هستندبه همین دلیل بررسی‌های دستگاه گوارش فوقانی مثل آندوسکوپی ، مانومتری و ...توصیه می‌شود [۸] . ↑بازگشت به بخش قبلی درمان درمان‌های اتیولوژیک تا این لحظه در دسترس نیستند ولی استفاده از متوکلوپرامید و کلرپرومازین می‌تواندمؤثر باشد. [۹] اخیراً استفاده از باکلوفن نیز مجاز شناخته شده است [۱۰] . استفاده از گاباپنتین نیز مفید است [۱۱] .
محمدحسین بازدید : 17 شنبه 07 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
تنگی نفس (به انگلیسی : dyspnea )‏ تنفس دشوار یا پرزحمت را گویند . بیمار احساس دشواری تنفس و سطحی شدن تنفس رادارد ( کوتاه و سطحی بودن تنفس ).این مشکل در بسیاری از بیماریها مشاهده می‌شود و می تواند علل قلبی مانند نارسایی قلب ، ریوی مانند آسم و عصبی مانند اضطراب داشته باشد . علل ریوی می تواند به دلیل انقباض برونشها و انسداد نسبی آنها مانندآسم یا افزایش التهاب وترشحات مجاری مانند پنومونی باشد . دقت کنید که تنگی نفس رابیمار بیان می‌کند و مشکلی که پزشک می تواند مشاهده کند نیست .تند بودن تنفس (تاکی پنهیا زیادی تعداد تنفس در دقیقه) و یا دشواربودن دم و بازدم ( استفاده از عضلات فرعی تنفسی)چیزی است که پزشک ممکن است مشاهده کند.

تب

محمدحسین بازدید : 36 شنبه 07 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
تب از علائم بیماری بوده و حالتی است که در آن دمای بدن جانوران خون‌گرم از مقدار طبیعی آن بیش‌تر شده و نقطه ثبت دمایی در مغز (set-point) جابجا می‌شود. تب نشانهٔ مبارزهٔ بدن در برابر عوامل بیماری‌زا است و گاهی نیز پاسخ دمایی دستگاه ایمنی بدن نسبت به عفونتهای داخلی تلقی می‌شود. در واقع گرمای حاصل از تب مانع از رشد بسیاری از میکروبها می‌شود. [۱] .البته بحث و جدلهای زیادی در مورد بی دلیل بودن تب در جریان است. [۲] در انسان که میانگین دمای طبیعی بدن ‎۳۷ °C است، دمای برابر یا بیش‌تر از ‎۳۸°C (در حالت استراحت) تب به‌شمار می‌آید. تب بیش از ‎۴۰°C تهدید بزرگی برای جان انسان محسوب می‌شود، چرا کهعملکرد آنزیمها و سایر پروتئینهای بدن را دچاراختلال می‌کند. به تب ‎۳۷٫۵°C تا ‎۳۷٫۹°C تب خفیف گفته می‌شود. [۳] ذکر گردید که تب باعث اختلال در فعالیت آنزیمهای بدن می‌شود، آنزیمها کاتالیزور یا کاتالیزگرهایی هستند که در واکنش‌های زیستی مهم درون سلول و در بدن مؤثرند. چون این آنزیم‌ها در دمای معینی فعالیت دارند و دردمای بالا از بین می‌روند، تب بالا با از بین بردن این آنزیم‌ها، در واکنش‌های زیستی بدن اختلال ایجاد می‌کند. تشنج از نتایج تب بالاست. [۴]
محمدحسین بازدید : 21 شنبه 07 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
به تولید کردن مایعی به نام عرق که عمدتاً شامل آب می‌باشد، توسط غدد تعریق در پوست بدن پستانداران را گویند. [۱] عرق عرق از مواد شیمیایی یا بوداری مانند دی-متیل‌فنول (o-cresol) و تترا-متیل‌فنول (p-cresol)، و همچنین از مقدار کمی اوره تشکیل شده است. عرق از غدد عرق ترشح شده فيبرهای سود و موتور سمپاتيك غدد عرق بيشتر كولينژريكهستند. ↑بازگشت به بخش قبلی کارکرد تعریق در انسان عرق کردن در درجه اول به عنوان عملی برای تنظیم درجهٔ حرارت بدن است.البته نظریاتی وجود دارد که میگوید اجزای عرق بدن مردان می‌تواند سبب اعمال فرومون گردد. [۲] باور عمومی درباره تعریق این است که عرق‌کردن می‌تواند باعث دفع سموم از بدن شود، ولی این باور دارای پشتیبانی علمی نمی‌باشد. [۳] یکی از اعمال مهم پوست تنظیم حرارت می باشد که این عمل توسط تعریق در سطح پوست صورت می گیرد به این معنی که در زمان گرمای زیاد غدد عرق فعال شده و عمل تعریق را انجام میدهند و در نتیجه تبخیر رطوبت سطح پوست ، ایجاد خنکی در سطح بدن می گردد ودرغیر اینصورت اشخاص دچار تب غیر عفونی یا در حقیقت افزایش حرارت ناشی ازاین اختلال میشوند.از سوی دیگروجود تعریق سطح پوست با تنظیم رطوبت پوست در حد عادی، سبب نرمی پوست ودر حقیقت به جلوگیری از خشکی پوست نیزکمک می کند. عرق کردن همچنین با عصبانیت، حالت تهوع و افزایش دما نیز افزایش می‌یابد. حیواناتی با غدد تعریق کم (به عنوان مثال سگ‌ها ) با تبخیر آب از پوشش مرطوبحفره دهان و حلق، به نتایجی مشابه تعریق برای تنظیم دمای بدنشان می‌رسند. در راسته پستانداران نخستین پایه و اسب‌ها عرق کردن مانند انسانها از زیر بغل است. اگرچه عرق کردن در طیف وسیعی از پستانداران یافت میشود، [۴] [۵] اما تعداد نسبتاً اندکی از پستانداران یافت می‌شوند که مانند انسانها و اسبها برای کاهش دمای بدنشان به این حد از عمل تعریق استفاده کنند. [۶]
محمدحسین بازدید : 204 شنبه 07 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
مانيا سندرمى است که از برخى لحاظ متضاد افسردگى مى‌باشد و به‌عنوان قسمتى از اختلال دو قطبى بروز مى‌کند. اين اصطلاح دلالت بر دوره‌هايى از اختلال افسردگى و مانيا دارد اما شامل آنهايى هم مى‌شود که در زمان تشخيص فقط به مانيا مبتلا هستند مانيا به‌صورت خفيف، متوسط و شديد بروز مى‌کند. اين افراد داراى علائمى هم‌چون: سرخوشى يا تحريک‌پذيري، بيش‌فعالى و خود بزرگ‌بينى هستند.
محمدحسین بازدید : 27 جمعه 06 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
يکى از بيمارى‌هاى روانى که جزء بيمارى‌هاى اصلى محسوب مى‌شود و در واقع بيمارى‌هاى روا‌ن‌پريشى است و در اين حالت شخص ديوانه است اما واقعيت را احساس نمى‌کند. افراد پارانوميا دچار سوءظن شديد و هذيان‌گويى مى‌باشند. سوءظن شديد و بى‌دليل و با گرايش پيش‌رونده به سوى همهٔ جهان در چارچوب يک توهم است.
محمدحسین بازدید : 67 جمعه 06 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
يکى از بيمارى‌هاى روانى که جزء بيمارى‌هاى اصلى محسوب مى‌شود و در واقع بيمارى‌هاى روا‌ن‌پريشى است و در اين حالت شخص ديوانه است اما واقعيت را احساس نمى‌کند. افراد پارانوميا دچار سوءظن شديد و هذيان‌گويى مى‌باشند. سوءظن شديد و بى‌دليل و با گرايش پيش‌رونده به سوى همهٔ جهان در چارچوب يک توهم است.
محمدحسین بازدید : 19 جمعه 06 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
اسکيزوفرنيا و اختلالات وابسته به آن با نشانه‌هاى سايکوتيک مثل هذيان و توهم مشخص مى‌شوند: شدت اين اختلالات گوناگون است. در اسکيزوفرنيا، بيمارنشانه‌هاى مايکوتيکى و اختلالعملکرد دارد. در اختلالت هذياني، بميار هذيان‌هايى را تجربه مى‌کند اما هيچ اثرى از توهم يا ساير نشانه‌هاى مشخصه اسکيزوفرنيا وجود ندارد. اسکيزوفرنيا با سير هر چند متغير، اما غالباً مزمن و عود‌کننده خود، نوعى بيمارى مشخصاً ناتوان‌کننده به‌شمار مى‌رود. اين بيمارى به‌صورت سندرم حاد و مزمن بروز مى‌کند. ويژگى‌هاى شايع سندرم حاد: توهم، عقايد گزند و آسيب، محروميت اجتماعي،اختلال در عملکرد شغلى و عقيده کاذب مورد ارجاع قرارگرفتن و در سندرم مزمن نشانه‌ها به صورت: کاهش فعاليت، فقدان سائقدورى از اجتماع، آپاتى هيجاني، اختلال تفکر مى‌باشد.
محمدحسین بازدید : 19 جمعه 06 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
سالک *. سالک به معنی کسیکه در مسیر سلوک است *. سالک (بیماری) یک بیماری پوستی *. جوناس سالک ، پزشک آمریکایی *. خانه سالک مربوط به اواخر دوره قاجار *. مجید سالک‌محمودی از مخوف‌ترین قاتلین سریالی ایران *. سالک لیک سیتی شهری در ایالت یوتا
محمدحسین بازدید : 26 جمعه 06 اردیبهشت 1392 نظرات (0)
فاویسم بیماری است که در اثر نقص آنزیم گلوکز ۶ فسفات دهیدروژناز ایجاد می شود. آنزیم گلوکز ۶ فسفات دهیدروژناز ، آنزیم مهمی در شانت هگزوز مونوفسفات است که برای حفظ ذخایر داخل سلولی گلوتاتیون احیا شدهلازم است. این آنزیم گلوکز ۶- فسفات را به ۶- فسفوگلوکونیک اسید تبدیل می‌کند و درحین این عمل NADPH تولید می‌شود. [۱] گلوتاتیون احیا شده اریتروسیت‌ها را در برابر اکسید شدن غشا و هموگلوبین حفاظت می‌کند.در صورت نبودن گلوتاتیون احیاء شده، مواد اکسیدان باعث رسوب هموگلوبین و تشکیل Heinz bodies می‌شوند و غشای گلبول قرمز آسیب جدی می‌بیند و این دو تغییر باعث از بین رفتن زودرس گلبول‌های قرمز می‌شوند. [۲] در مناطق با شیوع بالای مالاریا که مالاریا بومی است، کمبود G۶PD شیوع ۵ تا ۲۵ درصد دارد، در حالی که در نواحی غیربومی، شیوع آن کمتر از ۰٫۵ درصد است. در ایران ، فراوانی آن ۱۰ تا ۱۴،۹ درصد میباشد. [۳] [۴] ژن مربوطه بر رویکروموزوم ایکس قرار دارد و تقریباً تمام بیماران مرد هستند.بیشتر زنان هتروزیگوت علامت بالینی ندارند ولی گاهی به دلیل قانون لیون (غیر فعال شدن اتفاقی کروموزم X) زنان هتروزیگوت نیز علامت­دار می‌شوند. علت بیماری کمبود آنزیم گلوکز۶- فسفات دهیدروژناز نوعی بیماری ارثی می‌باشد که گلبول‌های قرمز را به آنتی‌اکسیدان‌ها حساس می‌سازد. کمبود G۶PD در برخی نواحی(آفریقا) ظاهراً به فراوانی قابل توجهی رسیده‌است (همانند بیماری سلول داسی)زیرا افراد هتروزیگوت برای کمبود آنزیم گلوکز ۶- فسفات دهیدروژناز را تا حدودی در برابرمالاریا مقاوم می‌کند.
نظرسنجی
لطفادرباره ی مطالب نظردهید.
دعای فرج
نتایج زنده
Start varzesh3.com livescore code

تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظرشماتیم ملی ایران درجام جهانی2014چه نتیجه ای کسب خواهد کرد؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 69
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 71
  • بازدید ماه : 130
  • بازدید سال : 239
  • بازدید کلی : 6,266
  • کدهای اختصاصی