loading...
مطالب واخبار عمومی
عضویت وخبرنامه ونظرات
سلام به همه بازدیدکنندگان محترم.وقتتون بخیر. لطفاپس خواندن هرمطلب،نظراتتان را بیان کنید. باتشکرمدریت سایت
محمدحسین بازدید : 36 یکشنبه 04 خرداد 1393 نظرات (0)
سرمربی تیم ملی در فاصله کمتر از یک ماه به جام جهانی در خصوص شرایط آماده سازی تیم ملی، بازیهای جام جهانی و مسایل مربوط به فوتبال ایران توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش عصرامروز،سرمربی تیم ملی در فاصله کمتر از یک ماه به جام جهانی در خصوص شرایط آماده سازی تیم ملی، بازیهای جام جهانی و مسایل مربوط به فوتبال ایران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، کی‌روش در خصوص شرایط اردوهای آماده سازی تیم ملی گفت: یک هفته از اردوی ما در اتریش به پایان رسیده است. اگر بخواهیم از ابتدا آغاز کنیم و با محاسبه اردوی آفریقای جنوبی و چهار روز اردو در تهران و یک هفته ابتدایی برنامه اردوی ما در اتریش، بخش اول برنامه آماده سازی ما به پایان رسیده است. از لحاظ لجستیکی و برنامه ریزی همه چیز طبق برنامه ما پیش رفته و همه اتفاقات مطابق با توقعات ما رخ داده است.

وی در ادامه افزود: تنها چیزی که آزارمان داد و به ما لطمه زد و برنامه های ما را دچار وقفه کرد، چیزی است که من نمی توانم در مورد آن صحبت نکنم. این واقعیتی است که بازیکنان به ما ملحق نشدند و در اردوی ابتدایی ما در آفریقای جنوبی حضور نداشتند و متاسفانه این واقعیت که بازیکنان تیم ملی که از باشگاه های سپاهان و استقلال به اردو دعوت شدند و همچنین بازیکنان تاثیرگذار ما مانند جواد نکونام و پژمان منتظری را در اختیار نداشتیم و نتوانستیم از وجود آنها برای تمرین در کنار سایر بازیکنان استفاده کنیم و این امر به برنامه های ما برای آماده سازی لطمه وارد کرد. این مطلب مهم و کسانی که مسئولیت این اتفاق برعهده آنهاست را نمی توانیم فراموش کنیم. ما باید در حال حاضر به زمان حال و آینده توجه داشته باشیم، چرا که دیگر نمی توانیم گذشته را تغییر دهیم و باید تلاش کنیم تا بهترین عملکردمان را انجام دهیم.

سرمربی تیم ملی در ادامه بیان کرد: همه بازیکنان و کادر تیم ملی در حال تلاش هستیم تا هر آنچه در توانمان است را برای موفقیت تیم ملی ایران انجام دهیم و بتوانیم از هر حیث مثمرثمر باشیم. اما در ابتدا بیاییم و در مورد بازیکنان صحبت کنیم. من به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از عملکرد بازیکنانم بسیار راضی هستم و این را برای هواداران فوتبال ایران ضمانت می کنم که آنها باید به بازیکنان تیم ملی و شور و اشتیاق و تعهدشان در این اردوها، افتخار کنند. فضا و حال و هوای بسیار محترمانه و در عین حال با شرایط رقابتی بسیار بالا درون اردو وجود دارد. روحیه تیمی بسیار بزرگ و بالا است و من باید اذعان کنم که عشق و پایبندی که این بازیکنان نسبت به کشورشان دارند، واقعا منحصربفرد است.

کی روش در ادامه در خصوص لیست ۲۳ نفره و نهایی تیم ملی افزود: یکی از دغدغه های اصلی من برای انتخاب ۲۸ بازیکن این بود که بتوانم بازیکنان شجاعی را برای تیم ملی انتخاب کنم. کسانی که به تیم ملی فکر می کنند نه به خودشان و همینطور منافع شخصی شان را مقدم بر منافع تیم نمی دانند و این شروعی قدرتمندانه برای حرکت ما به سمت موفقیت در جام جهانی است و از همین جا باید این مسئله را به همه هواداران فوتبال ایران اعلام کنم که من کابوس انتخاب ۲۳ بازیکن از میان این ۲۸ بازیکن را می بینم و برای من این کابوس آغاز شده و بعضی از شبها این فکر به سراغ من می آید که چگونه می توانم ۲۳ بازیکن را از میان ۲۸ بازیکن انتخاب کنم.

سرمربی تیم ملی در ادامه افزود: از این فرصت استفاده کرده و اعلام می کنم که برخی مواقع شاهد نقطه نظرات پوچ و بی پایه و اساسی هستیم که تعهد و انگیزه بازیکنان را زیر سوال می برد. می خواهم همین جا به همه هواداران اعلام کنم که این صحبتها بی اساس است و افرادی که تعهد و انگیزه بازیکنان را زیر سوال می برند افرادی هستند که دغدغه موفقیت تیم ملی ایران را ندارند و آنها هیچگاه از موفقیت تیم ملی ایران خوشحال نمی شوند. به عبارت دیگر باید بگویم که ما نیز تراوش های این ذهن های مسموم را احساس می کنیم و ایمان داریم که اکثریت هواداران این ذهن ها را می شناسند و این صحبتها برای آنها آشنا است و توجهی به آن ندارند.

کی روش در ادامه گفت: مطلب دومی که می خواهم به آن اشاره کنم کادر تیم ملی است. اعضای کادر تیم ملی در این مدت بسیار سخت تلاش کرده اند و شبانه روز در حال تلاش و فعالیت هستند و من می دانم و مطمئن هستم که توقع ها و درخواست های زیادی از آنها دارم. آنها از صبح تا دیروقت درحال تلاش هستند و تمام احترام و قدردانی و تحسین را برای کادرم از گروه پزشکی تا تدارکات و اعضای کادر فنی، اجرایی و سرپرستی قایل هستم، چرا که کار حضور در جام جهانی آسان نیست و همگی در حال فعالیت شبانه روزی هستند. در انتها باید بگویم که باید از لحاظ فضای رقابتی کاملا آماده باشیم، چرا که ما با تیم هایی در جام جهانی روبرو خواهیم شد که سطح فوتبالشان از سطح فوتبال ما بسیار بالاتر است. ولی من می خواهم بگویم به راحتی زندگی هایمان را نخواهیم فروخت و اگر برای ما سخت است که در مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی بازی کنیم که قطعا هم همینگونه خواهد بود، ولی من قول می دهم که زندگی و بازی را برای آنها هم سخت و جهنم کنیم. در انتها می خواهم تکرار کنم که تمام تلاش و سرحد کوششمان را خواهیم کرد و همانطور که قبلا هم گفته ام باز هم تکرار می کنم که این مراحل جام جهانی برای ما مانند ماموریت غیرممکن یک، دو و سه بوده و اگر واقعا در جهان فوتبال این توقع را داشته باشیم که ایران به دور دوم مسابقات جام جهانی صعود کند، واقع گرایانه نیست ولی ما می جنگیم و این را از سر خود بیرون نخواهیم کرد که برای این هدف و ماموریتمان بجنگیم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

سرمربی تیم ملی اینگونه ادامه داد: پس بیایم و این اجازه را به خودمان بدهیم و این آرزو را ذهنمان مرور کنیم. پیغام من به مردم فوتبال دوست ایران این است که برای پیوستن به این گروه با این هدف والا نیاز به پرداخت هیچ هزینه ای نیست تا عضوی از این گروه باشید و بصورت رایگان می توانید بیایید و میهمان ما در این ضیافت بزرگ باشید و ما را در رسیدن به هدفمان یاری کنید. ما از تک تک شما دعوت می کنیم تا بیایید و جزئی از این آرزو و دورنمای بزرگ باشید و از حضو در کنار ما لذت ببرید.

کی روش در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه اطلاع رسانی به بازیکنانی که از تیم ملی جدا می شوند گفت: من در طول زندگی و برای همه تصمیماتی که می گیرم این فلسفه را داشته ام که می بایست رودررو صحبت کنم. البته در این خصوص نیز باید به این ۵ بازیکن اعلام کنیم که دقیقا علت تصمیم ما چه بوده است. باز هم تکرار می کنم تصمیمی که من می گیرم شخصی نیست بلکه یک تصمیم فنی است ولی باید این مطلب را اعلام کنم که بازیکنان تیم ملی آنقدر با من صادق، خوب و متعهد بودند که در حال حاضر این تصمیم برای من بسیار سخت و دشوار است. اگر می توانستم قوانین را تغییر دهم، مطمئنا تعداد بازیکنان را به ۲۸ بازیکن افزایش می دادم.

کی روش در ادامه در خصوص مسابقات جام جهانی و اینکه آیا بازیکنان به صورت کامل و در خطوط مختلف می دانند با چه کسانی رقابت خواهند کرد گفت: بله بدون هیچ شکی این کار را انجام داده و خواهیم داد. تنها مساله ای که ما نمی توانیم جایگزینی برای آن پیدا کنیم، سی سال تجربه بین المللی تیم های رقیب ما در جام جهانی مانند تیم ملی نیجریه و آرژانتین است که بازیکنان آنها در سطوح بالای لیگ های اروپایی بازی می کنند و ما تنها سه هفته برای رسیدن به این جایگاه تلاش کرده ایم. مطلب دیگری که ما هیچگاه نمی توانیم برای آن جایگزینی پیدا کنیم سطح فنی بالای مسابقات لیگ های اروپایی در مقابل لیگ ایران است.

وی در ادامه گفت: فقط یک چیز است که یک مربی نمی تواند در آن واحد به بازیکنانش منتقل کند و آن هم تجربه است. یک پدر همیشه می تواند همه چیز را به پسر خود آموزش دهد، بجز یک چیز و آن هم تجربه است. ولی ما باید این موضوع را به بازیکنان خود انتقال دهیم و آن این است که مسابقه با تیم های نیجریه و آرژانتین و بوسنی در زمین ۱۰۰ متری فوتبال نیست، بلکه بازی ما قابل این تیم ها درون یک زمین ۱۲ سانتی متری است و آن هم ذهن و فکر بازیکنان تیم بوده و از گوش چپ آغاز می شود و به گوش راست ختم می شود و اگر بتوانیم در این زمین کوچک پیروز باشیم، در آن زمین بزرگتر که زمین فوتبال است هم پیروز خواهیم شد.

کی روش در ادامه افزود: اولین معیاری که برای انتخاب بازیکن داشتم این بود که در کنار معیارهای فنی و فیزیکی، بازیکنانی را انتخاب کنم که از لحاظ ذهنی هم این آمادگی را داشته باشند تا به اینجا بیایند و از خود گذشتگی داشته باشند و به خودشان فکر نکنند و به منافع تیم ملی کشورشان فکر کنند.

وی در ادامه در خصوص انتظارش از رسانه ها برای حضور در جام جهانی افزود: این موضوع را پیشتر هم در حضور رسانه اعلام کرده ام و درخواست خالصانه من از مقامات و دست اندرکاران این است که ما به طور حتم باید اصحاب رسانه را در کنار تیم ملی در مسابقات جام جهانی داشته باشیم و این بدین معناست که حضور آنها برای ما بسیار حائز اهمیت است. به خاطر اینکه این رسانه ها هستند که حقایق تیم ملی را به تک تک هواداران فوتبال ایران و همه جهان و رسانه های خارجی منتقل می کنند. این رسانه ها هستند که در خصوص فرهنگ غنی و تاریخ بزرگ و ماندگار ایران اطلاع رسانی می کنند و نمای خوبی را از کشور ایران به جهانیان نشان می دهند. نزدیک کردن رسانه ها به تیم ملی، نزدیک کردن هواداران به تیم ملی است.

کی روش در ادامه افزود: هواداران این حق را دارند تا بدانند که در تیم ملی تا چه اندازه همه در حال تلاش و کوشش هستند و بازیکنان تا چه اندازه تلاش می کنند و چه کاری را به همراه کادر فنی تیم ملی انجام می دهند. این سفر ما به جام جهانی مانند قدم زدن در پارک و سفری بی دردسر و ساده نیست و ما بخشی از این برنامه سرگرم کننده جام جهانی نیستیم بلکه ما خود آن هستیم و این دو با هم بسیار تفاوت دارند و این ما هستیم که درون گود هستیم و فشارها بر دوش ماست. هواداران باید بدانند که برنامه خلاصه شده تیم ملی عبارت است از اینکه همه صبح زود از خواب بیدار می شوند و پس از صرف صبحانه به سمت محل برگزاری تمرینات می رویم و بعد به هتل بازگشته و ریکاوری و استراحتی کوتاه خواهیم داشت و دوباره همه آماده تمرین می شوند و پس از انجام آن، فیلم های تمرینات و مسابقات مختلف بازبینی می شوند و همه موانع و مشکلات و نقاط قوت را با بازیکنان در میان می گذاریم و پس از آن بازیکنان استراحت می کنند و دوباره همین روند هر روز ادامه خواهد داشت و همه اینها با درنظر گرفتن دوری ما از خانواده و عزیزانمان است. ولی مهمترین مطلبی که حضور رسانه ها را پر رنگ تر و مهمتر می کند این است که آنها می آیند و با سوال ها و مطرح کردن “چرا ها ” راه کارها و اهداف را مشخص می کنند و این رسانه ها هستند که مشخص می کنند چرا یکسری از اتفاقات افتاده است و ما در آینده باید چه کاری را انجام دهیم و چه کارهایی باید انجام میدادیم و همچنان باقی مانده است و این از جمله وظایف مهم رسانه ها است.

کی روش در ادامه بیان کرد: دلیل اینکه چرا در ایران افرادی به من علاقه ندارند این است که من طی چند سال اخیر بارها تکرار کرده ام که ما برای پیشرفت فوتبال ایران باید یک روند تغییر را در فوتبال مان ایجاد کنیم. چرا که طرز تفکر مربیان، مدیران عامل و هیات مدیره باشگاه ها باید تغییر کند و این تغییر بوجود نخواهد آمد مگر اینکه روند تفکر در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تغییر کند و ما بتوانیم یک طرز تفکر جدید را جاری کنیم.

وی در ادامه افزود: تا آنجاییکه من شنیده ام اکثریت بازیکنانی که در کنار تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی و اتریش حضور داشتند به این موضوع اشاره کرده اند که این دو اردو از بهترین اردوهای دوران عمرشان بوده است. به نظر شما آیا این صحبتها من را خوشحال می کند؟ پاسخ من منفی است. این اردوها باید برای آنها اردویی عادی باشد و اگر این اردوها برای آنها جدید است، نشان دهنده ایراد در کار و اردوهای پیشین آنها است. اردوی ما نباید چیز خاصی باشد و فقط باید یک برنامه آماده سازی عادی پیش از جام جهانی باشد.

کی روش تاکید کرد: پس چرا برخی افراد در تلاش هستند تا من از ایران بروم، بخاطر اینکه دوست ندارند این مسایل را مطرح کنم. چون رفتن به جام جهانی باید یک میراث را برای هر کشوری بر جای بگذارد و آن میراث می تواند برای فوتبال ایران تغییر در طرز تفکر باشد و اگر این طرز تفکر بوجود نیاید می بایست تغییر را در افراد ایجاد کنیم.

وی اینگونه ادامه داد: واقعا برای من آزار دهنده است که می شنوم ایران در گذشته تسلط کاملی بر فوتبال آسیا داشته است. بگذارید از زمانی که من به ایران آمده ام و اتفاقاتی که برای باشگاه های ایرانی افتاده است و نتایج کسب شده توسط آنها در لیگ قهرمانان آسیا را بررسی کنیم. حتی بدتر از نتایج بدست آمده در این مسابقات، کیفیت بازیهایی بوده که توسط آنها ارائه شده است. ولی در انتها و در همه جای جهان این نتایج هستند که همه چیز را بیان می کنند و نمایانگر اتفاقات درونی هستند و اینطور به نظر می رسد که برای ما نتایج بیان کننده مسایل درونی نیستند و هیچ چیز نمی خواهد تغییر کند. همان مسایل تکراری و اشتباهات مکرر گذشته تکرار می شود و این در حالی است که کشورهای اطراف ما سال به سال در حال رشد هستند و ما همچنان در جای خود هستیم. البته من می توانم شفاف تر هم صحبت کنم چرا که در نزدیکی انتهای قرارداد من با ایران است و حتی اگر همکاری من با ایران سی روز کوتاه تر شود مشکلی بوجود نخواهد آمد، ولی دقیقا به خاطر همین مسایل است که یکسری از افراد نمی خواهند من در ایران باشم. اگر من بارها اعلام کرده ام که ما نیاز به استادیوم های بهتر، زمین های تمرینی و امکانات بهتر و سطح مربیگری بهتر داریم، اینطور به نظر می آید که من در حال آزار گروهی از افراد هستم، اما باور کنید یک نفر باید این صحبتها را مطرح کند و این میراث من برای فوتبال ایران است و من این کار را به دو دلیل ساده انجام می دهم.

کی روش در ادامه گفت: دلیل اول اینکه خون فوتبال در رگهای هواداران فوتبال ایران جاری است و آنها مستحق بیشتر از اینها هستند و دوم بازیکنان فوتبال ایران هستند که من افتخار کار کردن کنارشان را داشته ام و آنها دوست دارند پیشرفت کنند و دوست دارند بازیکنان بهتری شوند و آنها می خواهند سخت کار کنند و رشد و پیشرفت داشته باشند و این برای من بسیار غیرمنصافه و دردناک است که گاهی اوقات مطبوعات از بازیکنان انتقاد می کنند، چرا که این واقعا تقصیر بازیکنان نیست و این سیستم است که به آنها اجازه بهتر بودن را نمی دهد. استعدادهای زیادی از بین می رود و آنها باید پاسخ وجدان خود را به خاطر هدر رفتن این استعدادها بدهند. اما اینها همه دغدغه های من است و به این خاطر که در انتهای همکاری ام با فوتبال ایران است، می خواهم نقطه نظرات دقیق من را هواداران فوتبال ایران داشته باشند ولی تا زمانی که این گروه از افراد تاثیرگذار در حال فعالیت هستند فوتبال ایران هیچگاه تغییر نمی کند.

محمدحسین بازدید : 34 جمعه 02 خرداد 1393 نظرات (0)
ساعت بازی‌های پخش جام جهانی 2014 به گونه‌ای خواهد بود که باید برای تماشای آن تا پاسی از شب بیدار بمانیم. بازی‌های مرحله گروهی جام جهانی در ساعت‌های 22:30 شب 1:30 صبح 2:30 صبح و 4:30 صبح به وقت ایران برگزار خواهد شد. یک بازی مرحله گروهی (بازی تیم سید 3 گروه چهار و تیم سید 4 گروه چهار) در ساعت 7:30 صبح برگزار خواهد شد.


بازی‌های مرحله دوم جام جهانی 2014 در ساعت‌های 22:30 شب و 2:30 بامداد به وقت ایران، بازی‌های مرحله یک چهارم نهایی در ساعت 22:30 و 2:30 بامداد به وقت ایران، مرحله نیمه نهایی در ساعت 2:30 بامداد و بازی فینال در ساعت 1:30 بامداد به وقت ایران برگزار خواهد شد. جام جهانی 2014 برزیل از پنجشنبه 12 ژوئن در سائوپائولو آغاز خواهد شد. مرحله گروهی جام جهانی تا 27 ژوئن ادامه خواهد داشت. دور دوم جام جهانی از 28 ژوئن تا یک جولای برگزار خواهدشد، یعنی هر روز دو دیدار برگزار می‌شود. رقابت‌های یک چهارم نهایی جام جهانی 2014 روزهای چهارم و پنجم جولای و مرحله نیمه نهایی در روزهای هشتم و نهم جولای برگزار خواهد شد و دیدار فینال جام جهانی 2014 نیز 13 جولای در ورزشگاه افسانه‌ای ماراکانا برگزار خواهد شد.
محمدحسین بازدید : 26 پنجشنبه 01 خرداد 1393 نظرات (0)
اسامی 30 بازیکن نهایی جهت معرفی به فیفا برای حضور در مسابقات جام جهانی 2014اعلام شد.

بنا بر اعلام کارلوس کی روش - سرمربی تیم ملی، اسامی 30 بازیکن نهایی معرفی شده به فدراسیون جهانی فوتبال برای مسابقات جام جهانی به شرح زیر است:

سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری، مهرداد پولادی، رضا حقیقی (پرسپولیس تهران)، رحمان احمدی، مهدی شریفی، احسان حاج صفی (سپاهان اصفهان)، هاشم بیگ زاده، امیرحسین صادقی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری (استقلال تهران)، احمدآل نعمه، علیرضا بیرانوند، رضا نوروزی (نفت تهران)، قاسم حدادی فر، محمدرضا خانزاده (ذوب آهن اصفهان)، کریم انصاری فرد (تراکتورسازی تبریز)، پژمان منتظری (ام صلال)، رضا قوچان نژاد (چارلتون)، سوشا مکانی، بختیار رحمانی (فولاد خوزستان)، جواد نکونام (الکویت)، علیرضا جهانبخش (نایخمن هلند)، اشکان دژاگه (فولهام)، مهرداد بیت آشور (ونکوور)، مسعود شجاعی (لاس پالماس)، دانیال داوری (اینتراخت)، علیرضا حقیقی (اسپرتینگ پرتغال)، سردار آزمون (روبین کازان).

مسابقات فوتبال جام جهانی2014 برزیل از روز 23 خردادماه آغاز می شود که تیم ایران مسابقات خود را روز 26 خرداد و در دیدار با نیجریه شروع می کند.
محمدحسین بازدید : 17 پنجشنبه 01 خرداد 1393 نظرات (0)
اسامی 30 بازیکن نهایی جهت معرفی به فیفا برای حضور در مسابقات جام جهانی 2014اعلام شد.

بنا بر اعلام کارلوس کی روش - سرمربی تیم ملی، اسامی 30 بازیکن نهایی معرفی شده به فدراسیون جهانی فوتبال برای مسابقات جام جهانی به شرح زیر است:

سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری، مهرداد پولادی، رضا حقیقی (پرسپولیس تهران)، رحمان احمدی، مهدی شریفی، احسان حاج صفی (سپاهان اصفهان)، هاشم بیگ زاده، امیرحسین صادقی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری (استقلال تهران)، احمدآل نعمه، علیرضا بیرانوند، رضا نوروزی (نفت تهران)، قاسم حدادی فر، محمدرضا خانزاده (ذوب آهن اصفهان)، کریم انصاری فرد (تراکتورسازی تبریز)، پژمان منتظری (ام صلال)، رضا قوچان نژاد (چارلتون)، سوشا مکانی، بختیار رحمانی (فولاد خوزستان)، جواد نکونام (الکویت)، علیرضا جهانبخش (نایخمن هلند)، اشکان دژاگه (فولهام)، مهرداد بیت آشور (ونکوور)، مسعود شجاعی (لاس پالماس)، دانیال داوری (اینتراخت)، علیرضا حقیقی (اسپرتینگ پرتغال)، سردار آزمون (روبین کازان).

مسابقات فوتبال جام جهانی2014 برزیل از روز 23 خردادماه آغاز می شود که تیم ایران مسابقات خود را روز 26 خرداد و در دیدار با نیجریه شروع می کند.
محمدحسین بازدید : 20 پنجشنبه 01 خرداد 1393 نظرات (0)
اسامی 30 بازیکن نهایی جهت معرفی به فیفا برای حضور در مسابقات جام جهانی 2014اعلام شد.

بنا بر اعلام کارلوس کی روش - سرمربی تیم ملی، اسامی 30 بازیکن نهایی معرفی شده به فدراسیون جهانی فوتبال برای مسابقات جام جهانی به شرح زیر است:

سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری، مهرداد پولادی، رضا حقیقی (پرسپولیس تهران)، رحمان احمدی، مهدی شریفی، احسان حاج صفی (سپاهان اصفهان)، هاشم بیگ زاده، امیرحسین صادقی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری (استقلال تهران)، احمدآل نعمه، علیرضا بیرانوند، رضا نوروزی (نفت تهران)، قاسم حدادی فر، محمدرضا خانزاده (ذوب آهن اصفهان)، کریم انصاری فرد (تراکتورسازی تبریز)، پژمان منتظری (ام صلال)، رضا قوچان نژاد (چارلتون)، سوشا مکانی، بختیار رحمانی (فولاد خوزستان)، جواد نکونام (الکویت)، علیرضا جهانبخش (نایخمن هلند)، اشکان دژاگه (فولهام)، مهرداد بیت آشور (ونکوور)، مسعود شجاعی (لاس پالماس)، دانیال داوری (اینتراخت)، علیرضا حقیقی (اسپرتینگ پرتغال)، سردار آزمون (روبین کازان).

مسابقات فوتبال جام جهانی2014 برزیل از روز 23 خردادماه آغاز می شود که تیم ایران مسابقات خود را روز 26 خرداد و در دیدار با نیجریه شروع می کند.
محمدحسین بازدید : 7 پنجشنبه 01 خرداد 1393 نظرات (0)
اسامی 30 بازیکن نهایی جهت معرفی به فیفا برای حضور در مسابقات جام جهانی 2014اعلام شد.

بنا بر اعلام کارلوس کی روش - سرمربی تیم ملی، اسامی 30 بازیکن نهایی معرفی شده به فدراسیون جهانی فوتبال برای مسابقات جام جهانی به شرح زیر است:

سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محمدرضا خلعتبری، مهرداد پولادی، رضا حقیقی (پرسپولیس تهران)، رحمان احمدی، مهدی شریفی، احسان حاج صفی (سپاهان اصفهان)، هاشم بیگ زاده، امیرحسین صادقی، آندرانیک تیموریان، خسرو حیدری (استقلال تهران)، احمدآل نعمه، علیرضا بیرانوند، رضا نوروزی (نفت تهران)، قاسم حدادی فر، محمدرضا خانزاده (ذوب آهن اصفهان)، کریم انصاری فرد (تراکتورسازی تبریز)، پژمان منتظری (ام صلال)، رضا قوچان نژاد (چارلتون)، سوشا مکانی، بختیار رحمانی (فولاد خوزستان)، جواد نکونام (الکویت)، علیرضا جهانبخش (نایخمن هلند)، اشکان دژاگه (فولهام)، مهرداد بیت آشور (ونکوور)، مسعود شجاعی (لاس پالماس)، دانیال داوری (اینتراخت)، علیرضا حقیقی (اسپرتینگ پرتغال)، سردار آزمون (روبین کازان).

مسابقات فوتبال جام جهانی2014 برزیل از روز 23 خردادماه آغاز می شود که تیم ایران مسابقات خود را روز 26 خرداد و در دیدار با نیجریه شروع می کند.
محمدحسین بازدید : 8 چهارشنبه 31 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

هنوز یک‌ ماه تا جام جهانی فرصت باقی‌مانده و زمان به مقدار کافی وجود دارد، از طرفی شناخت خوبی از تمامی بازیکنان تیم دارم و فکر می کنم به هماهنگی کامل برسم.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران گفت: یک ماه تا شروع جام جهانی وقت باقی است و زمان کافی برای رسیدن به هماهنگی را داریم.

به گزارش ایلنا، اشکان دژاگه در خصوص وضعیت باشگاه فولام گفت: لیگ انگلستان به پایان رسید و به لیگ دسته دوم سقوط کردیم. تمام تلاش‌مان را انجام دادیم، اما با بدشانسی به لیگ دسته دوم انگلیس رفتیم. فکر می‌کنم فصل بعدی باز هم تیم فولام به لیگ دسته اول بازخواهد گشت.

دژاگه درباره زمان کم باقی‌مانده تا جام جهانی برزیل و رسیدن به هماهنگی با سایر بازیکنان در این مدت گفت: هنوز یک‌ ماه تا جام‌جهانی فرصت باقی مانده و زمان به مقدار کافی وجود دارد، از طرفی شناخت خوبی از تمامی بازیکنان تیم دارم و فکر می‌کنم به هماهنگی کامل برسم.

وی در جواب به این سوال که آیا شناختی از بازیکنان خط دفاع تیم‌های هم گروه ایران دارد یا خیر گفت: بله در واقع تیمی مانند آرژانتین بازیکنان سرشناسی دارد که همه آنها را می‌شناسند و از سبک بازی آنها شناخت دارند و من هم مانند سایر بازیکنان تیم ملی از آنها شناخت دارم. از بازیکنان تیم نیجریه به غیر از چند نفری که در لیگ‌های انگلیس و آلمان بازی می‌کنند شناخت کمتری دارم اما در کل تیم خوبی دارند.

دژاگه درخصوص گروه ایران در جام جهانی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم هر 3 دیدار ما در گروه نه تنها آسان نیست، بلکه بسیار سخت است. همگروه‌های ما تیم‌های خوبی هستند، اما در فوتبال هر اتفاقی می‌تواند بیفتد و ما هم باید تلاش کنیم و فکر می‌کنم بتوانیم در صورت کسب امتیاز از دیدار مقابل نیجریه که سخت‌ترین و مهمترین دیدار ما است شانس خوبی برای صعود به دست آوریم.

هافبک تیم ملی فوتبال ایران در پایان در مورد همراهی مردم با تیم ملی خاطرنشان کرد: می‌بینیم برای دیدار دوستانه با بلاروس مردم با تمام قلب‌شان اینجا در کنار ما هستند و در کل تماشاگران زیادی تیم ملی ایران را همراهی و تشویق می‌کنند. هر کجای دنیا که تیم ملی ایران به مصاف حریفانش می‌رود ایرانیان زیادی برای تشویق ما می‌آیند و حمایت خوبی از ما می‌کنند. امیدواریم تا با کمک و حمایت آنها بازی های خوبی در جام جهانی انجام بدهیم.

محمدحسین بازدید : 16 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

بازیکن ایرانی تیم فوتبال فولام انگلستان با بیان اینکه در فوتبال هر اتفاقی می‌تواند بیفتد، گفت: فکر می‌کنم بتوانیم در صورت کسب امتیاز از دیدار مقابل نیجریه که سخت‌ترین و مهمترین دیدار ماست، شانس خوبی برای صعود بدست آوریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، اشکان دژاگه در خصوص وضعیتش در تیم فوتبال فولهام، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: به هر حال لیگ انگلستان به پایان رسید و به لیگ دسته دوم سقوط کردیم. ما تمام تلاشمان را انجام دادیم اما با بدشانسی به لیگ دسته دوم انگلیس رفتیم اما فکر می‌کنم فصل بعدی باز هم تیم فولام به لیگ دسته اول بازخواهد گشت

وی درباره زمان کم باقیمانده تا جام جهانی برزیل و رسیدن به هماهنگی با سایر بازیکنان در این مدت تاکیدکرد: هنوز یکماه تا جام جهانی فرصت باقی مانده و فرصت به مقدار کافی وجود دارد، از طرفی شناخت خوبی از تمامی بازیکنان تیم دارم و فکر می‌کنم به هماهنگی کامل برسم.

بازیکن ایرانی تیم فوتبال فولام انگلستان در پاسخ به این پرسش که آیا شناختی از بازیکنان خط دفاع تیم‌های هم گروه ایران دارد یا خیر؟، خاطرنشان کرد: بله در واقع تیمی مانند آرژانتین بازیکنان سرشناسی دارد که همه آنها را می‌شناسند و از سبک بازی آنها شناخت دارند. من هم مانند سایر بازیکنان تیم ملی از آنها شناخت دارم. از بازیکنان تیم نیجریه به غیر از چند نفری که در لیگ‌های انگلیس و آلمان بازی می‌کنند، شناخت کمتری دارم اما در کل تیم خوبی دارند.

وی در خصوص گروه ایران در جام جهانی هم اظهار کرد: فکر می‌کنم هر سه دیدار ما در گروه نه تنها آسان نیست بلکه بسیار سخت است. هم گروه‌های ما تیم‌های خوبی هستند اما در فوتبال هر اتفاقی می‌تواند بیافتد. ما هم باید تلاش کنیم و فکر می‌کنم بتوانیم در صورت کسب امتیاز از دیدار مقابل نیجریه که سخت‌ترین و مهمترین دیدار ما است، شانس خوبی برای صعود بدست آوریم.

دژاگه در پایان در مورد همراهی مردم با تيم ملی افزود: می‌بینیم که برای دیدار تدارکاتی با بلاروس مردم با تمام قلب‌شان اینجا در کنار ما هستند و در کل تماشاگران زیادی تیم ملی ایران را همراهی و تشویق می‌کنند. هر کجای دنیا که تیم ملی ایران به مصاف حریفانش می‌رود، ایرانیان زیادی برای تشویق ما می‌آيند و حمايت خوبی از ما می کنند. امیدواریم تا با کمک و حمایت آنها بازی های خوبی در جام جهانی انجام بدهیم.

محمدحسین بازدید : 15 دوشنبه 29 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

گروه A

کشور بازی امتیاز
برزیلبرزیل ۳ ۰
مکزیک مکزیک ۳ ۰
کامرون کامرون ۳ ۰
کروواسی کروواسی ۳ ۰

گروه B

کشور بازی امتیاز
استرالیااسترالیا ۳ ۰
اسپانیا اسپانیا ۳ ۰
شیلی شیلی ۳ ۰
هلند هلند ۳ ۰

گروه C

کشور بازی امتیاز
ساحل عاجساحل عاج ۳ ۰
ژاپن ژاپن ۳ ۰
کلمبیا کلمبیا ۳ ۰
یونان یونان ۳ ۰

گروه D

کشور بازی امتیاز
اروگوئهاروگوئه ۳ ۰
انگلیس انگلیس ۳ ۰
ایتالیا ایتالیا ۳ ۰
کاستاریکا کاستاریکا ۳ ۰

گروه E

کشور بازی امتیاز
اکوادوراکوادور ۳ ۰
سوئیس سوئیس ۳ ۰
فرانسه فرانسه ۳ ۰
هندوراس هندوراس ۳ ۰

گروه F

کشور بازی امتیاز
آرژانتینآرژانتین ۳ ۰
ایران ایران ۳ ۰
بوسنی و هرزگوین بوسنی و هرزگوین ۳ ۰
نیجریه نیجریه ۳ ۰

گروه G

کشور بازی امتیاز
آلمانآلمان ۳ ۰
آمریکا آمریکا ۳ ۰
غنا غنا ۳ ۰
پرتغال پرتغال ۳ ۰

گروه H

کشور بازی امتیاز
الجزایرالجزایر ۳ ۰
بلژیک بلژیک ۳ ۰
روسیه روسیه ۳ ۰
کره جنوبی کره جنوبی ۳ ۰
محمدحسین بازدید : 19 چهارشنبه 17 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

خواص درمانی گوجه‌ سبز

 


فصل بهار با نوبرانه‌های گوجه ‌سبز همراه است. متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند كه گوجه سبز افزون بر طعم خوشمزه، ارزش غذایی هم دارد.



فصل بهار با نوبرانه‌های گوجه ‌سبز همراه است، گرچه قیمت آن گران است اما متخصصان تغذیه بر این عقیده‌اند كه گوجه سبز افزون بر طعم خوشمزه، ارزش غذایی هم دارد. گوجه‌سبز به صورت تازه و پخته درخورش‌ها مصرف می‌شود.


این میوه غنی از ویتامین C، اسید‌مالیك و اسید سیتریك است، اما توجه داشته باشید مصرف زیاده از حد گوجه سبز باعث نفخ معده می‌شود.

 

 

ارزش غذایی 100 گرم گوجه سبز:


كربوهیدرات 8.51 گرم، چربی 2.84 گرم، پروتئین 1.6 گرم، فیبر خام 0.5 درصد.

 

با مصرف 100گرم گوجه سبز، 5 درصد ویتامین آ، 2.1 درصد ویتامین ب 1 (تیامین)، 1.9 درصد ویتامین ب 2(ریبوفلاوین)، 2.8 درصد نیاسین، 13 درصد ویتامین ث، 5.1‌ درصد كلسیم، 2.2 درصدفسفر، 5 درصدآهن و 3.6 درصد پتاسیم مورد نیاز در روز تامین می‌شود.

 

برخی گیاه شناسان معتقدند مصرف گوجه‌سبز برای بهبود طعم دهان مفید است. از خواص دیگر این میوه، خاصیت مسهلی آن است كه بخوبی شناخته شده است. همچنین اثرات منحصر به فرد آن شامل كاهش فشارخون ‌و چربی خون، حذف رسوبات از خون و تنظیم عملكرد معده‌ای - روده‌ای است.

 

گوجه سبز باعث تعادل اسید و باز در جریان خون می‌شود، از این رو می‌تواند در درمان حالت اسیدی خون مفید باشد. این میوه اثرات قابل‌توجهی در جلوگیری از بیماری‌هایی مانند چربی خون بالا، پیری سلول وسرطان دارد. اسید بنزوئیك، تركیبی است كه خاصیت ضد میكروبی دارد. این ماده به طور طبیعی در گوجه سبز وجود دارد.

 

همچنین، بعضی از تحقیقات بیانگر خاصیت ضدقارچی و ضدباكتریایی این میوه هستند. مطالعات نشان می‌دهد كه این میوه می‌تواند در درمان تومورها موثر باشد. همچنین به‌دلیل وجود اسید اسكوربیك (ویتامین ث‌)، برای افراد مبتلا به نقرس توصیه می‌شود.

 


منبع: jamejamonline.ir

محمدحسین بازدید : 9 دوشنبه 08 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

خواص پرتقال

نحوه استفاده پرتقال : خوراکی

 

 

خواص پرتقال : پرتقال Orange

 

 

نام علمی پرتقال: Citrus sinensis

 

 

گياه شناسي :

 

 

پرتقال درخت كوچكي است داراي برگهاي سبز و گلهاي سفيد پوست پرتقال نارنجي رنگ ، كمي ناصاف و میوه آن بسته به انواع مختلف شيرين و ترش ، زرد رنگ و يا قرمز مي باشد .

 

 

پرتقال يكي از قديمي ترين ميوه هايي است كه بشر از آن استفاده مي كرده است و در حدود 500 سال قبل از ميلاد مسيح كنفوسيوس از آن نام برده است .

 

 

در حال حاضر بيشتر از 200 نوع پرتقال در آمريكا كشت مي شود و آمريكا نصف كل محصول پرتقال دنيا را توليد مي كند .

 

 

پرتقال اوليه ، كوچك ، تلخ و پر از هسته بوده است كه در اثر تربيت مهندسي ژنتيكي و همچنين انتخاب نوع بهتر و كود كافي درشت تر و شيرين تر شده است .

 

 

پرتقال ابتدا از چين به هندوستان برده شده و سپس از آنجا به نقاط ديگردنيا راه يافت .

 

 

خواص داروئي پرتقال :

 

 

خواص داروئی پرتقال

 


موسسه مبارزه با بيماري سرطان آمريكا چندين سال پيش در اثر مطالعات زياد دريافت كه علت اينكه سرطان معده در آمريكا كمتر از نقاط ديگر است اين است كه مردم آمريكا در تمام مدت سال پرتقال مصرف مي كنند . البته شايد علت آن وجود ويتامين C در پرتقال است .

 

 

1)دانشمندان سوئدي كشف كرده اندكه خوردن پرتقال ازسرطان لوزالمعده جلوگيري مي كند .

 

 

2)خوردن پرتقال كلسترول را پائين مي آورد .

 

 

3)پوست سفيد پرتقال و ورقه هاي نازك بين قسمت هاي داخل پرتقال بهترين دارو براي كاهش كلسترول خون است .

 

 

4)اسانس پرتقال ضد عفونت هاي ميكربي است .

 

 

5)پرتقال مقوي معده و ضد گاز معده است .

 

 

6)پرتقال ضد سم ، ادرار آور و نرم كننده سينه و ضد استفراغ است .

 

 

7)جوشانده برگهاي پرتقال براي شست وشوي ورم ها و كاهش درد مفيد است .

 

 

8)خوردن پرتقال ضد اسپاسم و آرام بخش است .

 

 

9)اسانس پرتقال را براي ضد عفوني كردن بكار مي برند .

 

 

10)پرتقال خون را تميز مي كند .

 

 

11)براي برطرف كرده چين و چروك صورت وشادابي آن قسمت خوراكي پرتقال را روي صورت بماليد و بعد از 15 دقيقه با آب بشوئيد .

 

 

12)از پرتقال براي كم كردن وزن مي توانيد استفاده كنيد . طرز استفاده بدين صورت است كه يك عدد پرتقال و 3 عدد ليموترش را پوست كنده و به قطعات كوچك تقسيم كنيد بعد آنرا داخل ديگي ريخته و بان نيم ليتر آب اضافه كنيد و بمدت 10 دقيقه بجوشانيد . سپس سه قاشق عسل به آن اضافه كرده و مجددا بمدت 5 دقيقه بجوشانيد و آنرا صاف كنيد . از اين شربت 3فنجان در روز بنوشيد . تا وزن شما بمقدر ايده آل در آيد .

 

 

13)پرتقال گرچه اسيدي است ولي خاصي قليايي به بدن مي دهد و براي كسانيكه گوشت زياد مصرف مي كنند و بدنشان اسيدي شده است مفيد است .

 

 

14)براي استفاده بيشتر از مواد غذاي پرتقال بهتر است كه پوست زردرنگ آنرا بگيريد و با پوست سفيد و پره هاي داخل آن بخوريد زيرا در پوست سفيد آن مواد معدني زيادي وجود دارد كه اثر اسيد موجود در پرتقال را خنثي مي كند .

 

 

15)خواص گفته شده فقط منحصربه پرتقال رسيده مي باشد و آب پرتقال موجود در فروشگاهها و سوپر ماركت ها اين خواص را ندارند .

 

 

 

خواص داروئی میوه پرتقال

 

محمدحسین بازدید : 16 یکشنبه 07 اردیبهشت 1393 نظرات (0)

گیاهی است که به حالات خودرو در جنگلها و اراضی غیر مزروع می روید و از ارتفاع آن تا شصت سانتی متر میرسد. ریشه های آبدار و سفید رنگی دارد و ساقه آن استوانه ای شکل وراست است. برگهای آن بزرگ و دارای دم برگ است و گلهای ان به رنگ گلی مایل به بنفش و دارای خصوص تیره است این گلها پس از خشک شدن به رنگ آبی در می آیند در کاشان به این گیاه مولجه می گویند.

 

خواص درمانی:

پنیرک حاوی موسیلاژ( لعاب نباتی) و ویتامین های a , b , c است از برگ و گل این گیاه در طب استفاده می شود پنیرک ضد سرفه و مرهم سینه است خاصیت مسهلی و نرم کننده دارد دم کرده آن برای کسانی که دچار یبوست و دارای معده و روده های تنبلی هستند توصیه می شود.

 

جوشانده آن باری عفونتهای مثانه و اسهال خونی و سرفه های شدید مفید و موثر است. برگ و ریشه پنیرک را اگر به شکل ضماد در آورید و روی دمل و یا کورک بگذارید فورا سر باز می کند چون خاصیت مسهلی دارد و برای ورم مجاری گوارش و ادرار مفید است.

محمدحسین بازدید : 10 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

خواص درمانی كاكائو

از دانه‌های جمع‌آوری شده درخت كاكائو، پودر كاكائو تهیه می‌شود كه به عنوان ماده دارویی و غذایی، نوشیدنی، شكلات، و...، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

خواص دارویی كاكائو , فواید كاكائو
كاكائو را بیشتر مردم تحت عنوان شكلات كاكائویی می‌شناسند.

كره كاكائو نیز در شیرینی‌پزی، پردازش توتون، صابون و فرآورده‌های آرایشی استفاده می‌شود و گران‌ترین چربی جهان است.

كاكائو به عنوان دارویی انرژی‌بخش، شادی‌آفرین و تقویت‌كننده قلب شناخته می‌شود.

در بعضی از مطالعات ثابت شده است كاكائو باعث كاهش فشار خون و تنظیم كلسترول بد در خون می‌شود.

این گیاه به عنوان ضدعفونی‌كننده و انگل‌كش نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از خواص دیگر كاكائو می‌توان به خاصیت ادرارآوری، قاعده‌آوری و سقط‌كنندگی آن اشاره كرد.

در بعضی از نقاط دنیا از كاكائو برای درمان طاسی، سوختگی، سرفه، خشكی لب‌ها و چشم استفاده می‌كنند.

كاكائو انرژی‌بخش بوده و باعث از بین رفتن بی‌حالی، سختی‌های زایمان ، حاملگی و روماتیسم می‌شود.

محلی‌ها از كاكائو در درمان مارگزیدگی و جراحت‌ها نیز بهره می‌برند.

به علت وجود تانن در پوسته و ریشه كاكائو، فعالیت ضدتوموری برای این گیاه نیز پیش‌بینی شده است.

كاكائوی خالص و تصفیه نشده اثر آنتی‌اكسیدانی قوی در پیشگیری از بیماری‌های قلبی و سرطان دارد، اما طی فرآیند شكلات‌سازی، مقدار زیادی از مواد آنتی‌اكسیدانی كاكائو از بین می‌رود. بنابراین می‌توان گفت شكلات تهیه شده از كاكائو به دلیل انجام فرآیند در كارخانه خواص مفید دانه كاكائوی خالص را ندارد.

نوشابه كاكائو
اگر پوست هسته كاكائو را دم كنید، نوشابه مطبوعی از آن به دست می‌آید كه بوی شكلات دارد و دارای مقدار زیادی ویتامین و برای تقویت استخوان‌ها مفید است. مخصوصا به كسانی كه دارای نرمی استخوان (راشیتیسم) هستند، مصرف این جوشانده توصیه می‌شود.

كره كاكائو
دانه كاكائو دارای 50 درصد چربی است. از كاكائو در صنعت لوازم آرایش و زیبایی و همچنین عطرسازی استفاده می‌شود.

عوارض جانبی
مصرف ناصحیح كاكائو باعث عوارض كبدی و قلبی می‌شود. كسانی كه طبع گرمی دارند، باید از خوردن بیش از حد كاكائو و محصولات آن خودداری كنند. برای افراد دچار بیماری قند نیز خوردن كاكائو ممنوع است.

منبع :Jamejamonline.ir

محمدحسین بازدید : 20 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

گندم

 

 

گندم پر از املاح معدني است. اگر طالب كسب ويتامين هاي گوناگون هستيد، به سراغ گندم برويد.حريره گندم با شكر و بادام براي خونريزي سينه مفيد است.گندم، جلوي سرطان روده را مي‌گيرد.

 

تركيبات شيميايي:

هر چند مواد متشكله گندم در انواع مختلف فرق مي كند، ولي بطور متوسط در صد قسمت گندم، مواد زير ديده مي شود:

 

آب
13.65 درصد
سلولز
2.53 درصد
نشاسته و دكسترين
66.77 درصد
مواد قندي
1.45 درصد
مواد معطر 1.85 درصد
مواد سفيده اي و گلوتن 12.58 درصد
چربي 1.75 درصد

 

 


- ضمنا مقدار كافي املاح معدني و ويتامين هاي گوناگون داشته و براي انسان غذاي نسبتا كاملي است. علاوه بر مصرف تغذيه ، گندم داراي اثر درماني بسيار مي باشد .


اگر آرد گندم بر روي پوست مالش دهيد، التهاب و ورم آنرا از بين مي بردو به همين منظور، از قديم گندم را در تسكين التهاب ، باد سرخ بكار مي بردند و براي اين منظور با مقداري مواد ضد عفوني كننده همراه مي نمودند تا ميكرب آنرا نيز از بين ببرد .


در صنعت از آرد گندم نشاسته مي گيرند.

 

ضماد سوخته ي گندم با موم و روغن جهت جلاي رخسار بي نظير است

 

گندم چاق كننده و مقوي غرايز جنسي است و بين غذاهايي كه با گندم ساخته مي شود، سمنو از همه قوي تر است، پخته گندم با شكر و بادام به صورت حريره ، چنانكه كم كم خورده شود، درمان خونريزي سينه است.

 

ضماد پخته گندم با روغن زيتون جهت فروبردن ورمهاي گرم و آب پياز جهت ورمهاي سرد مفيد است ، و با آب گشنيز جهت تحليل ورمهاي گرم و خنازير و غدد مجرب است .


پخته گندم با سكنجبين جهت بثورات آبكي سودمند مي باشد.


روغن گندم كه از جوشاندن و پختن گندم در روغن زيتون بدست مي آيد. جهت رفع قوبا (زخم هاي جلدي كه منشاء عصبي دارد) مخصوصا قوباي اطفال و همچنين پاك شدن كك و مك و معالجه كچلي و ريزش طبقات شاخي پوست مفيد است .


جوشانده سبوس گندم درمان سرفه و زكام هاي سخت است . جوشانده ي سبوس گندم كه با عسل شيرين شده باشد، بعد از غذا يبوست هايي را كه منشاء آنها تنبلي كبد و تحريكات روده باشد درمان مي كند. از سبوس گندم مي توان نان سياه هم تهيه كرد، ولي سنگين بوده ترشي معده را زياد مي كند.

 

 

توضيحات:

مبتلايان به زخم معده -سرطان دستگاه هاضمه و آپانديس بايستي از سبوس گندم پرهيز نمايند.

محمدحسین بازدید : 13 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)

ANICESETOFWHEELS 
اتومبیل‌بدون‌شاسی،فقط‌چرخها 

BANGBANGBANG 
همه‌ی‌اتومبیل‌هاآتش‌می‌گیرند 

BOOOOORING 
زمان آهسته می‌رود 

CORNERSLIKEMAD 
فرمان حساس (هیدرولیک) 

GESUNDHEIT 
۱۰۰٪ سلامتی (خون) 

GIVEUSATANK 
یک تانک 

GUNSGUNSGUNS 
همه‌ی اسلحه‌ها 

IFIWEREARICHMAN 
پول بیشتر 

ILIKEDRESSINGUP 
تغییر ظاهر شخص 

ILIKESCOTLAND 
مه 

ILOVESCOTLAND 
باران 

ITSALLGOINGMAAAD 
پیاده‌ی‌مهاجم 

MADWEATHER 
ساعت بازی سریع 

NOBODYLIKESME 
همه به شما حمله می‌کنند 

PEASOUP 
مه - تیرگی 

SKINCANCERFORME 
هوای باز - آفتابی 

TIMEFLIESWHENYOU 
توربو 

TURTOISE 
۱۰۰٪ ضد گلوله 

WEAPONSFORALL 
همه مسلح می‌شوند 

محمدحسین بازدید : 34 پنجشنبه 28 فروردین 1393 نظرات (0)
رمز جی تی ای 4

عملکرد

                                     رمز

سلاح 1

THUGSTOOLS

سلاح 2

PROFESSIONALTOOLS

سلاح 3

NUTTERTOOLS

کامل کردن خون

ASPIRINE

تقویت یا کامل کردن زره

PRECIOUSPROTECTION

خودکشی

ICANTTAKEITANYMORE

افزایش ستاره ها

YOUWONTTAKEMEALIVE

کاهش ستاره ها

LEAVEMEALONE

یک خانم شوید!

FANNYMAGNET

سیگار کشیدن

CERTAINDEATH

چاق شوید!

DEEPFRIEDMARSBARS

لاغر شوید!

PROGRAMMER

حالتتان بصورت تصادفی تغییر کند

STILLLIKEDRESSINGUP

تبدیل شوید به ریچاردو دیاز

CHEATSHAVEBEENCRACKED

تبدیل شوید به کن رسنبرگ

MYSONISALAWYER

تبدیل شوید به لنس ونس

LOOKLIKELANCE

تبدیل شوید به هیلاری کینگ

LOOKLIKEHILARY

تبدیل شوید به پیل کاسیدی

ONEARMEDBANDIT

تبدیل شوید به سانی فارلی

IDONTHAVETHEMONEYSONNY

تبدیل شوید به مرسدس

FOXYLITTLETHING

مشت تکان دهنده مهربانی 1

ROCKANDROLLMAN

مشت تکان دهنده مهربانی 2

WELOVEOURDICK

تانک

PANZER

ماشین  1

TRAVELINSTYLE

ماشین قدیمی  2

GETTHEREQUICKLY

ماشین سریع

GETTHEREFAST

ماشین مسابقه  1

GETTHEREVERYFASTINDEED

ماشین مسابقه  2

GETTHEREAMAZINGLYFAST

مرده بردن!!!!

THELASTRIDE

مشت زدن و کشش کردن!!!

ROCKANDROLLCAR

آوردن سطل آشغال!!!

RUBBISHCAR

آوردن وسایل بازی گلف!!!

BETTERTHANWALKING

منفجرشدن ماشینها

BIGBANG

خشن شدن راننده ها!

MIAMITRAFFIC

تمام ماشینها صورتی شوند

AHAIRDRESSERSCAR

تمام ماشینها مشکی شوند

IWANTITPAINTEDBLACK

ماشنها و تانکها پرواز کنند!

COMEFLYWITHME

لمس وسایل نقلیه

GRIPISEVERYTHING

تمامی چراغ قرمزها سبز شوند!

GREENLIGHT

با ماشین یا تانک بروید روی آب!

SEAWAYS

فقط چرخ ماشینها معلوم باشد!

WHEELSAREALLINEED

چرخ ماشینها بزرگ شود!

LOADSOFLITTLETHINGS

به داخل ماشین کس دیگر بروید!

HOPINGIRL

هوای آفتابی

ALOVELYDAY

هوای ابری

APLEASANTDAY

هوای بسیار ابری

ABITDRIEG

مه در هوا

CANTSEEATHING

هوای طوفانی

CATSANDDOGS

زمان بازی سریعتر شود

LIFEISPASSINGMEBY

حرکات بازی تندتر شود

ONSPEED

حرکات بازی کندتر شود

BOOOOOORING

نشان دادن سطح مدیا

CHASESTAT

تمام آدمها خشن شوند!

FIGHTFIGHTFIGHT

شما خشن شوید!!!

NOBODYLIKESME

تمام خانمها خشن شوند!!!

CHICKSWITHGUNS

محمدحسین بازدید : 14 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (1)

استاد شهریار: 

ای وطن آمده بودم به سلام نوروز
مگرم کوکب اقبال تو تابد پیروز
آمدم در پی آن کوکب آفاق افروز
لیک از این غمکده رفتم همه درد و همه سوز
دگر ای مادر غمدیده بخون زیور کن
جشن نوروز بهل، شیون شهریور کن

البته ایشان در قطعه دیگری نیز که با عنوان «مهمان شهریور» سروده، به بیرون رفتن قوای اشغالگر شوروی از خاک ایران در سال 1325 اشاره می‌کند و از خروج «مهمان ناخوانده» شادمان چنین می فرماید:

خوان به یغما برده آن ناخوانده مهمان می رود
آن نمک نشناس بشکسته نمکدان می رود
از حریم بوستان باد خزانی بسته بار
یا سپاه اجنبی از خاک ایران می‌رود
قحط و ناامنی و بیماری و فقر آورده است
گو بماند زخم، باز از سینه پیکان می‌رود

 ******************

 شعر از فریدون مشیری:
بوی باران بوی سبزه بوی خاک
شاخه های شسته باران خورده پاک
آسمان آبی و ابر سپید
برگهای سبز بید
عطر نرگس رقص باد
نغمه شوق پرستو های شاد
خلوت گرم کبوترهای مست
نرم نرمک می رسد اینک بهار
خوش به حال روزگار
خوش به حال چشمه ها و دشت ها
خوش به حال دانه ها و سبزه ها
خوش به حال غنچه های نیمه باز
خوش به حال دختر میخک که می خندد به ناز
خوش به حال جام لبریز از شراب
خوش به حال آفتاب
ای دل من گرچه در این روزگار
جامه رنگین نمی پوشی به کام
باده رنگین نمی نوشی ز جام
نقل و سبزه در میان سفره نیست
جامت از آن می که می باید تهی است
ای دریغ از تو اگر چون گل نرقصی با نسیم
ای دریغ از من اگر مستم نسازد آفتاب
ای دریغ از ما اگر کامی نگیریم از بهار
گر نکویی شیشه غم را به سنگ
هفت رنگش میشود هفتاد رنگ

منبع:iranbasirat.persianblog.ir


محمدحسین بازدید : 14 سه شنبه 27 اسفند 1392 نظرات (0)

آموزش کاشت سبزه عيد نوروز

 

کاشت سبزه عید قبل از سال،نشاني از سبزينگي براي سال جديد است و بدون سبزه، بساط هفت سين صفايي ندارد...


شايد خريد يک سبزه، بسيار راحت‌تر از سبز کردن آن باشد اما لذت سبز کردن سبزه نوروز به کمي زحمت مي‌ارزد.

 

براي کاشت سبزه از انواع مختلف بذر، مانند گندم، عدس، قره ماش، شاهي و تره‌تيزک مي‌توان استفاده کرد.

 

روش کاشت سبزه عید

 

براي سبز کردن گندم:

 

• 12 روز مانده به عيد، يک ليوان گندم درون کاسه‌اي ريخته و به اندازه 2 تا 3 بند انگشت روي آن آب مي‌ريزيم و تا 2 روز صبر مي‌کنيم و طي اين مدت 2 بار آب آن را عوض مي‌کنيم.

 

• وقتي گندم‌ها شروع به جوانه زدن کردند، آب کاسه را خالي کرده و گندم‌ها را درون يک دستمال نخي مي‌ريزيم.

 

• سعي کنيد دستمال هميشه مرطوب بماند.

 

• وقتي گندم‌ها شروع به ريشه زدن کردند آن‌ها را به آرامي از درون دستمال خارج مي‌کنيم.

 

• در ته ظرف مورد نظر، لايه‌اي از پنبه را پخش کرده و گندم ريشه زده را درون آن ريخته و پخش مي‌کنيم.

 

• روي گندم‌ها را پارچه‌اي نخي انداخته و هر روز روي آن‌ها کمي آب اسپري مي‌کنيم تا ساقه پيدا کند.

 

• وقتي ساقه نقره‌اي رنگ شد پارچه را از روي آن برداشته وظرف را در زير نور و جاي خنک قرار داده، هر روز مقدار کمي آب در حدي که مرطوب بماند روي آن‌ها اسپري مي‌کنيم.

 

 

براي سبز کردن کوزه:

 

• روي يک کوزه يا سفال يک عدد جوراب زنانه مي‌کشيم.

 

• براي اينکه تخم شاهي لعاب بياندازد دو دقيقه آن را درون آب مي‌ريزيم،سپس با انگشت يا دم قاشق تخم شاهي را از سمت پايين به بالا روي جوراببکشيد و آن را درون يک سيني قرار داده و داخل آن آب مي‌ريزيم و روزي سهبار اين کار را انجام داده تا جوراب هميشه مرطوب بماند.

 

• پس از سه روز تخم‌شاهي‌ها جوانه مي‌زنند و ريشه مي‌بندند و طي يک هفته سبز مي‌شوند.

 

• مراقب باشيد درون کوزه هميشه پر آب باشد و ظرف زير آن هم هر روز خالي شود.

 

 

براي سبز کردن قره ماش:

 

• دو ليوان قره ماش را درون کاسه‌اي ريخته و تا 2 بند انگشت آب روي آن‌، آب مي‌ريزيم.

 

• پس از 4 روز ماش‌ها سفيد مي‌شوند، پس آن‌ها را درون دستمالي نخي مي‌ريزيم .

 

• پس از سه روز که ماش‌ها جوانه زدند آن‌ها را درون ظرف مورد نظري کهاز قبل ته آن لايه‌اي از پنبه گذاشته‌ايم ، مي‌ريزيم و روي آن‌ها را بادستمال خيس مي‌پوشانيم.

 

• پس از سه روز دستمال را از روي قره ‌ماش‌ها برمي‌داريم و در حدي کهفقط مرطوب بمانند روي آن‌ها،‌ آب اسپري مي‌کنيم و آن‌ها را در آفتاب قرارمي‌دهيم.

 

• طي 2 هفته به شکل زيبايي رشد خواهند کرد و  سبزه آماده خواهند شد تا سر سفره هفت‌سين قرار گيرند.

 


توجه

 

- استفاده از ظروف سفالي و چيني نتيجه بهتري خواهد داشت تا ظروف پلاستيکي.

هر قدر قطر بستر کمتر باشد عمر سبزه بيشتر ميشود.

- آبي که در طي مراحل کشت سبزه عيد استفاده مي کنيد آب ولرم باشد.

- اگر در محيط گرم و خشک زندگي مي کنيد تا مرحله اي که جوانه ها هنوز به يک سانت نرسيده اند از پارچه مرطوب استفاده کنيد.

 

 

منبع :takmahfel

 

محمدحسین بازدید : 13 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

شعری از نظامی گنجوی درباره بهار
بهاری داری از وی بر خور امروز   ****   که هر فصلی نخواهد بود نوروز
گلی کو ، را نبوید ، آدمی زاد   *****    چو هنگام خزان آید برد ، باد

فریدون مشیری, شعر بهار

از شهریار شعر ایران، استاد شهریار:  
از همه سوی جهان جلوه او می بینم
جلوه اوست جهان کز همه سو می بینم
 چون به نوروز کند پیرهن از سبزه و گل
آن نگارین همه رنگ و همه بو می بینم

  ******************

محمدحسین بازدید : 11 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
لحظه ای که سال تحویل میشه ... تنها لحظه ایه که بی منت به من لبخند میزنی ... کاش هر ثانیه برای من سال تحویل باشه تا لبخند همیشه مهمون لبای سرخت بمونه... سال نو مبارک گلم باز باران با ترانه می خورد بر بام خانه آمد آن روز بارانی گفت كه آمد روز عید گفت هر لحظه تنها مانده در این شب رویایی گفت كه شاید دل عید شده اسیر باز بهار آمد در این خانه ی تنهای ما همه گفتیم عید آمد بوی بهار آمد)ببخشید كه كمی گیج شدیم منظور همان عید شما مبارك است( ******************************
محمدحسین بازدید : 11 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)

شعری زیبا درباره بهار از مولوی:
ای نوبهار خندان از لامکان رسیدی
چیزی بیار مانی از یار ما چه دیدی
خندان و تازه رویی سرسبز و مشک بویی
همرنگ یار مایی یا رنگ از او خریدی

 

 ******************

از استاد سخن سعدی شیرازی:
برخیز که می‌رود زمستان
بگشای در سرای بستان
نارنج و بنفشه بر طبق نه
منقل بگذار در شبستان
وین پرده بگوی تا به یک بار
زحمت ببرد ز پیش ایوان
برخیز که باد صبح نوروز
در باغچه می‌کند گل افشان
خاموشی بلبلان مشتاق
در موسم گل ندارد امکان
آواز دهل نهان نماند
در زیر گلیم عشق پنهان
بوی گل بامداد نوروز
و آواز خوش هزاردستان
بس جامه فروختست و دستار
بس خانه که سوختست و دکان
ما را سر دوست بر کنارست
آنک سر دشمنان و سندان
چشمی که به دوست برکند دوست
بر هم ننهد ز تیرباران
سعدی چو به میوه می‌رسد دست
سهلست جفای بوستانبان

 ****************** 

محمدحسین بازدید : 18 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
خانه تکانی شب عید، از کارهاییست که برخلاف اسمش نباید "شب عید" انجام شود، بلکه باید از مدتها قبل از رسیدن لحظات سال تحویل انجام شده باشد. هفت مرحله برای خانه تکانی شب عید خانه تکانی از رسوم بسیار قدیمی آماده شدن برای عید نوروز است و هرچند که آپارتمانهی کوچک و بدون پستو و انباری و زیرزمین امروزی تقریبا در تمام مدت سال نسبتا تمیز هستند، اما تمیزترین خانه ها هم مدتی مانده به نوروز، برای شگونش هم که شده از بالا تا پایین روفته و شسته و برق انداخته میشوند. اما این روزها که کمتر کسی به صورت تمام وقت در خانه است و کار نظافت باید تدریجی انجام شود، هیچ چیز بهتر از یک روش خوب و برنامه ریزی شده به کمک ما نمی آید. روند داشتن خانه ای تمیز، بدون نگرانی و تشویش در طی ۷ مرحله به انجام میرسد: ۱.از همین حالا شروع کنید خانه تکانی شب عید، از کارهاییست که برخلاف اسمش نباید "شب عید" انجام شود، بلکه باید از مدتها قبل از رسیدن لحظات سال تحویل انجام شده باشد. علاوه بر کار نظافت، کارهای دیگری هم هست که باید از حالا تا آخر تعطیلات نوروزی انجام شوند: تهیه هدیه، تهیه، نوشتن و ارسال کارت تبریک، شیرینی پزی خرید خوراکیها و در کل "خرید شب عید" و پذیرایی از مهمانها. خوب حالا چطور برای خانه تکانیوقت بگذاریم؟ در حقیقت، داشتن خانه ای نظیف در طی تعطیلات ، به خصوص اگر از روش صحیحی استفاده کنید، ساده تر از چیزیست که تصور میکنید. مرحله اول؟ خانه تکانی را قبل از دوران پر تنش آخر فصل انجام دهید. به این ترتیب کار را بدون عجله و فشار روحی انجام میدهید و به اندازه کافی برای پروژه های وقت گیری مانند تغییر دکوراسیون یا برق انداختن لوازم فلزی زمان خواهید داشت. ۲.فهرستی تهیه کنید و آن را دو مرتبه چک کنید قبل از اینکه شروع کنید، فهرستی از تمام چیزهایی که باید تمیز شوند تهیه کنید. کارها را بر اساس هر اتاق تقسیم کنید و زمانی برای هر کار در نظر بگیرید. به این ترتیب میتوانید بسته به زمان لازم برای هر کار، حتی از زمانهای اضافه بسیار کوتاه مانند پخش آگهی در تلویزیون نیز استفاده کنید و مثلا چند تکه لباس را در ماشین لباسشویی بریزید. هنگامی که به تدریج هر مورد موجود در فهرست را علامت میزنید، حس بسیار خوبی به شما دست میدهد و احتمال اینکه کارتان را تمام و کمال انجام دهید بسیار بیشتر خواهد بود. ۳.کمی اینجا و کمی آنجا برای داشتن خانه ای تمیز و درخشان، نباید لزوما زمان ممتد زیادی در اختیار داشته باشید. در حقیقت، خواهید دید که اختصاص دادن ۳۰ دقیقه در روز به کار نظافت، نتایج بسیار رضایت بخشی خواهد داشت. برای مرتب کردن لوازم و خرده ریزها، یک زمان ثابت مانند قبل از خواب یا قبل از صبحانه را کنار بگذارید در این فاصله میتوانید به نظافت هم بپردازید، مثلا بعد از دوش صبحگاهی آینه حمام را تمیز کنید و یا کف وان را با کمی پودر یا مایع مخصوص برق بیاندازید. ۴.گاهی میانبر زدن اشکالی ندارد اگر تا اینجا هر توصیه ای را به جز مورد اول عملی کرده و یا به هر علت دیگر وقت کم آورده اید، نگران نشوید. بخشهای اساسی و بیرونی خانه مانند پرده ها، فرش و مبلمان را تمیز کرده و نظافت داخل کمدها، کابینتها و قسمتهای "مخفی" را به مدتی بعد موکول کنید، اما فراموشش نکنید!
محمدحسین بازدید : 19 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
خواستم برات سبزه عید بفرستم... گفتم شاید طاقت نیاری و تا عید بخوریش... این بار می خواهم هفت سین عید را با یاد تو بچینم سبزه را با یاد روی سبزه ات سمنو به یاد شیرینی لبخندت سایه دانه به رنگ چشم هایت سرکه با یاد ترشی مهربانیت سیب با یاد تردیه گونه هایت سکه با یاد درخشش قلبت سیر با یاد تندی کلامت با همه خوبی ها و بدی هایت ... دوستت دارم ****************************** salamat saadat siadat soror sarvari sabzi va saezendegi haft sine zendegiat bad omidvaram sale khobi dashte bashid NOROZ MOBARAK ****************************** Buye baran, buye sabze, buye khak; shakhehaye shoste, baran khorde, pak; asemane abi o abre sepid, barg haye sabze bid; atre narges, raghse bad; naghmeye shoghe prastuhaye shad,khalvate garme kabutarhaye mast,narm narmak miresad inak bahar,khosh behal ruzegar .... "NOROZ" .MOBARAK. HAMID.GHALAKHANI ****************************** بهار بهترین بهانه برای اغاز و اغاز بهترین بهانه برای زیستن آغاز بهار بر شما مبارک بهار میاد همه چی رو تازه میکنه.سال،ماه،روزها رو،هوا و طبیعت ولی فقط یه چیزو کهنه میکنه که به همه ی تازگی می ارزه---سال نو مبارک ****************************** می دونم اگه بگم سال نو مبارک حالت از شنیدن این جمله کلیشه ای بهم می خوره. پس سال نو مبارک! ******************************
محمدحسین بازدید : 19 دوشنبه 26 اسفند 1392 نظرات (0)
آسمان را می خواهم برای عبور ، جاده باریکست ..... . . . ماه را می خواهم برای نور ، راه تاریکست ...... . . . تورو می خواهم برای نظافت ، عید نزدیکست ..... ==== امیدوارم سال خوبی داشته باشد ==== ****************************** این اس ام اس رو تا 10 روز دیگه نخون . . . . . نرو پایین . . . . هی عمو !!! . . . . بیخیال شو . . . . . یادت باشه اولین کسی که سال نو رو بهت تبریک گفت من بودم چهارشنبه سوری نزدیکه.یه وقت نری از رو آتیش بپری.آخه تجربه ثابت کرده اگه جیگر بره رو آتیش کباب میشه. ****************************** به علت نبودن چرت و پرت از هم اکنون سال نو را به شما تبریک عرض مینماییم.. . . . . . . از طرف انجمن بیکاران اس ام اس باز ایران ****************************** نرم نرمک می رسد اینک بهار، خوش بحال روزگار، خوش بحال چشمه ها و دشت ها، خوش بحال دانه ها و سبزه ها، خوش بحال غنچه های نیمه باز ******************************
محمدحسین بازدید : 12 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)
سعدی شیرازی:

برآمد باد صبح و بوی نوروز                  به کام دوستان و بخت پیروز

مبارک بادت این سال و همه سال          همایون بادت این روز و همه روز

 ****************** 

خیام نیشابوری:
بر چهره ی گل نسیم نوروز خوش است
بر طرف چمن روی دل افروز خوش است
از دی که گذشت هر چه بگویی خوش نیست
خوش باش ومگو ز دی که امروزخوش است

 ****************** 

محمدحسین بازدید : 9 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)

آداب عید نوروز

 

آداب عید نوروز-عید نوروز چون اعیاد اسلامی، از آداب و رسومی خاص اسلامی برخوردار است و علاوه بر آن، برخی آداب و رسوم نیکو نیز در ایام نوروز در میان مردم ایران زمین، دیده می شود، در ادامه به برخی از این آداب و رسوم اشاره می کنیم:

 

● نماز عید

یکی از آداب عید نوروز خواندن نماز عید است.شیخ طوسی(ره) فرموده است: نماز ظهر و عصر روز نوروز را که خواندی چهار رکعت نماز با دو سلام (دو رکعت دو رکعت) می خوانی رکعت اول پس از حمد ده بار سوره «قدر» رکعت دوم پس از حمد ده بار سوره «کافرون» رکعت سوم پس از حمد ده بار سوره «توحید» رکعت چهارم پس از حمد ده بار سوره «ناس» و «فلق» (معوذتین). و در پایان نماز سجده شکر بجاآور و در آن دعاکن تا خداوند گناهان ۵۰ ساله ات را ببخشد.

 

نظافت و لباس تمیز

یکی دیگر از آداب عید نوروز پوشیدن لباس نو و تمیز است.نظافت و رعایت بهداشت و نیز پوشیدن لباس تمیز و استفاده از عطر و بوی خوش در صورت امکان از وظایف اخلاقی و اجتماعی نوروز است. از امام صادق(ع) نقل شده است که فرمود: «و البس انظف ثیابک و تطیب باطیب طیبک» ؛ «تمیزترین لباست را بپوش و با بهترین عطرت خود را خوشبوی ساز»

 

● خرید لباس نو و سبز کردن گندم

سبز کردن گندم و خرید لباس از دیگر آداب و رسوم عید است.یکی دو روز مانده به آغاز سال جدید (نوروز)، افراد خانواده برای خرید لباس عیدشان به بازار و فروشگاه ها می روند و لباس های نو و پارچه های رنگین، خریداری می کنند. در واقع افراد خانواده با خرید لباس نو و تغییر ظواهر زندگی نشاط خاصی ا به زندگی خود می بخشند.

در برخی از مناطق ایران، به رعایت این آداب و رسوم، بسیار تاکید شده است به عنوان مثال در شیراز، از یکی دو ماه به نوروز مانده شیرازی ها به بازار می روند و لباس عیدشان را می خرند پارچه هایی معمولاً خریداری می شود که دارای رنگ روشن و سرخ یا زرد باشد. آنها معتقدند که لباس را خودشان بدوزند، پارچه آن را روزهای دوشنبه یا جمعه قیچی کنند و نیز روز پنج شنبه ساعت سنگین است و لباس مدتی روی دست می ماند تا دوخته شود، روز سه شنبه اگر بریده شود نصیب دزد یا مرده شور خواهد شد و روز چهار شنبه می سوزد وسایل خانه نیز باید عوض شود و یا تمیز گردد. پختن نان شیرین از جمله کارهایی است که حتماً باید قبل از عید و برای عید انجام بگیرد .

سبز کردن گندم، عدس، تره تیزک، ده پانزده روز به عید مانده در خانه های شیراز صورت می گیرد. برای این کار از ظرفی استفاده می کنند که از جنس مس یا روی باشد و بعد مقداری دانه ابتدا به سلامتی آقا امام زمان (عج) می ریزند و به ترتیب بعد از آن نام اعضای خانواده را می آورند.

 

● خانه تکانی

یکی از رسوم پسنده و ارزشهای نیک عید، نظافت و خانه تکانی است که یکی دو هفته پیش از عید خانه تکاتی یا رفت و روب انجام می گیرد و مجدداً اثاثیه را جابه جا می کنند و گردگیری می کنند و دوباره آنها را می چینند در واقع مردم قبل از رسیدن سال نو تحولی در زندگی خود می کنند و خانه را برای پذیرانی از میهمانان عید آماده می سازند.

 

● تهیه سفره هفت سین

تهیه سفره هفت سین از دیگر آداب عید نوروز است.بزرگترین نماد آیین نوروز "هفت سین" ، است. "محمد علی دادخواه" که اخیراً پژوهشی با عنوان "نوروز و فلسفه هفت سین" را به نگارش در آورده، در این باره می نویسد: "عدد هفت برگزیده و مقدس است. در سفره نوروزی انتخاب این عدد بسیار قابل توجه است. ایرانیان باستان این عدد را با هفت امشاسپند یا هفت جاودانه مقدس ارتباط می دادند. در نجوم عدد هفت، خانه آرزوهاست و رسیدن به امیدها را در خانه هفتم نوید می دهند. علامه مجلسی می فرماید: آسمان هفت طبقه و زمین هفت طبقه است و هفت ملک یا فرشته موکل برآنند و اگر موقع تحویل سال، هفت آیه از قرآن مجید را که باحرف سین شروع می شودبخوانند آنان را از آفات زمینی و آسمانی محفوظ می دارند."

هفت سین عبارت است از سماق، سیر، سنجد، سمنو، سکه، سرکه، سبزی .

عید نوروز, آداب عید نوروز, نوروز در دیگر کشورها

آداب عید نوروز

 

● یکی از آداب عید نوروز، جمع شدن تمام افراد خانواده بر سر سفره عید در لحظه تحویل سال نو

موقع تحویل سال نو همه اهل خانه با لباس نو بر سر سفره می نشینند، مادر اسپند دود می کنند، یکی از بچه ها شمع روشن می کند، پدر قرآن می خواند و …

هر کدام از این آداب و رسوم عید، فلسفه خاص خود را دارد؛ مادر اسپند دود می کند برای دوری از چشم زخم حسود، با روشن کردن شمع، بر روشنایی خانه و زندگی تاکید می شود و از خانواده بزرگ افراد خانواده می خواهند تا در سال نو، خانه آنها را با شمع وجود پدر و مادر نورانی کند؛ قرآن خوانده می شود تا در آغاز سال نو دل ها به سوی خداوند بزرگ سوق داده شود و از صاحب قرآن خواسته شود که در این سال جدید نیز یار و مددکار اهل خانه باشد، حضور ثابت و گسترده قرآن نه تنها در سفر عید بلکه در تمام آداب اجتماعی نوروز نشان از مردم ایران زمین توجه به قرآن دارد و قرائت قرآن و بوسیدن آن در ساعات تحویل سال از جمله آداب سال تحویل است.

 

بر سر سفره عید، سکه، برنج، آب، ماهی قرمز، آیینه و … نیز دیده می شود که سکه نشان از خیر و برکت و رفاه؛ برنج، نشانی از خیر و برکت و فراوانی؛ آب، نشان صافی و پاکی و روشنایی و گشایش کار؛ ماهی قرمز، شگون دارد؛ آیینه، برای رفع کدورت و نشانی ازصفا و پاکی و یکرنگی است.

افراد خانواده بعد از تحویل سال نو با هم روبوسی کرده و عید را به هم تبریک می گویند و برای هم سال خوب و پربرکتی را آرزو می کنند.

 

● دعای تحویل سال نو یکی دیگر  از آداب عید نوروز

مجلسی در کتاب زادالمعاد در خصوص دعای سال نو روایت می کند که در وقت تحویل سال این دعا را بسیار بخوانید:« یا مقلب القلوب والابصار یا مدبر اللیل والنهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال.»

علامه مجلسی(ره) همچنین خواندن این دعا را در نوروز مناسب دانسته است:

«اللهم هذه سنه جدیده و انت ملک قدیم اسإلک خیرها و خیرمافیها و اعوذبک من شرها و شرمافیها و استلفیک موونتها و شغلها یا ذالجلال و الاکرام. ؛ بارالها! این سال جدید است و تو خدایی ازلی و قدیم هستی. خیر این سال و خیر آنچه را در این سال پیش می آید، از تو خواستارم و از شر این سال و شرآنچه در این سال پیش خواهد آمد، به تو پناه می برم...»

 

● زیارت اهل قبور

یکی دیگر از آداب عید نوروز،رفتن به زیارت اهل قبور در آغازین روزهای سال نو و نیز برگزاری مراسم تحویل سال در کنار قبور شهدإ از دیگر آداب دینی نوروز است.تشرف و حضور در اماکن مقدسه و مشاهد مشرفه و برگزاری مراسم تحویل سال نو در آن مکانها نیز از جمله آداب نوروز می باشد.

 

● دید و بازدید و دادن عیدی

ایام عید فرصت مناسبی برای صله رحم و رسیدگی به وضع خویشان و بستگان است که این نیز یکی از نشانه های اخلاق و سنن مرضیه اسلامی و انسانی است. از همان روز اول نوروز، دید و بازدیدها آغاز می شود. در همه خانواده ها رسم بر آن است که افراد خانواده ابتدا به دیدن بزرگترهای فامیل می روند و عید را به آنها تبریک می گویند. سپس به خانه بر می گردند و منتظر می مانند تا بزرگترها به آنها سر بزنند. در این دید و بازدیدها عیدی هم داده می شود.علاوه بر دیدوبازدید از بستگان، دوستان، همسایگان و بزرگان فامیل، با جمعی از مصیبت دیدگان در سال گذشته نیز دیدار می شود. دید و بازدیدها تا روز سیزده بدر، (سیزدهمین روز سال نو)، ادامه داد.

 

● سیزده بدر

یکی دیگر از آداب عید نوروز اجرای مراسم سیزده بدراست. سیزده بدر در میان ایرانیان از دیر باز امری بسیار جدی بوده است که همواره با برپایی مراسمی خاص همراه بوده است . از آن جمله می توان به غذاهایی که مردم به طور سنتی در روز سیزده به در می خوردند اشاره کرد . خوردن کاهو سکنجبین و چغاله بادام از خوردنی های مرسوم عصر سیزده به در است.

 

نوروز در کشورهای دیگر:

عید نوروز, آداب عید نوروز, نوروز در دیگر کشورها

      آداب عید نوروز

 
آداب عید نوروز در ترکمنستان

در کشور ترکمنستان، طبق رسم قدیم و جدید، دوبار در سال جشن سال نو گرفته می‌شود. یکی از این جشن‌ها با استناد به تقویم میلادی که به تایید سازمان ملل رسیده، به عنوان جشن بین‌المللی«سال‌ نو» شناخته می‌شود و دیگری برگزاری عید نوروز به نشانه‌ی احیای دوباره‌ی آداب و رسوم دیرینه‌ی مردم ترکمنستان است. مردم ترکمنستان در این ایام با پختن غذاهای معروف نوروزی مانند نوروز کجه، سمنو و اجرای بازی‌های مختلف جوانان ترکمن، حال و هوای دیگری به این جشن و شادی می‌دهند. در ایام نوروز مسابقات مختلفی در ترکمنستان برگزار می‌شود که می‌توان به مسابقات اسب‌‌دوانی، پرش برای گرفتن دستمال از بلندی، خروس جنگی و ... اشاره کرد.


آداب عید نوروز در افغانستان
نوروز در افغانستان یا به عبارتی در بلخ و مرکز آن مزار شریف، هنوز به همان شکوه پیشین برگزار می‌شود. در روزهای اول سال، همه‌ی دشت‌های بلخ و دیوار و پشت‌بام‌های گلی آن پر از گل سرخ می‌شود. گویی بلخ سبدی از گل سرخ است! رسم است که در اولین روز عید نوروز، علم امام علی با مراسم خاص و با شکوهی در صبح آن روز برافراشته شود. با افراشته شدن آن، جشن نوروز نیز رسماً آغاز می‌شود و تا چهل شبانه روز ادامه می‌یابد. در این چهل شبانه‌روز حاجت‌مندان و بیماران برای شفا در پای این علم مقدس به چله می‌نشینند. مردم این سرزمین بر این باورند که اگر برافراشته شدن علم به آرامی و بدون لرزش و توقف از زمین بلند شود، سالی که در پیش است نیکو و میمون است. از آیین و رسم نوروز در سرزمین بلخ می‌توان به شستشوی فرش‌های خانه و زدودن گرد وغبار پیش از آمدن نوروز و انجام مسابقات مختلف از قبیل بزکشی، شتر جنگی، شتر سواری، قوچ جنگی و کشتی خاص این منطقه اشاره کرد.

 

آداب عید نوروز در پاکستان
در میان مردم پاکستان، تقویم و روزشمار یا سال نمای نوروز از اهمیت خاصی برخوردار است. از آداب و رسوم عید نوروز در میان مردم پاکستان می‌توان به خانه تکانی و یا به عبارتی پاکیزه کردن خانه و پوشیدن لباس نو و تهیه کردن انواع شیرینی و همچنین پختن غذاهای معروف این ایام و عیدی دادن و گرفتن و دید و بازدید اقوام اشاره کرد. در ایام نوروز مردم پاکستان از گفتار نامناسب پرهیز کرده و یکدیگر را با احترام صدا می‌زنند.

نوروز در جمهوری آذربایجان
یکی از جشن‌های بزرگ مردم جمهوری آذربایجان نوروز است. مردم این سرزمین به جهت اعتقادات شدید یه آیین و مراسم نوروز، برای با شکوه‌تر انجام شدن جشن نوروز، برای این مراسم تدارکات ویژه‌ای می‌بینند؛ از قبیل سرودن ترانه‌های پیش از نوروز، تدارک بساط شادی ایام نوروز، تهیه‌ی لوازم و مواد مورد نیاز، سفره‌ی نوروز، تهیه‌ی چیستان‌های نوروزی، ستایش و نفرین‌های نوروزی، پند و امثال نوروزی و انجام آیین و مراسم نوروزی. در میان مراسم نوروزی، مراسم خاطره‌انگیزی همچون ارسال خوان سمنو، انداختن کلاه پوستین به درها، آویزان کردن کیسه و توبره از سوراخ بام در شب عید و درخواست تحفه‌ی عید در این سرزمین موسوم است.
البته برپایی عید نوروز در کشورهای دیگری مثل تاجیکستان، ازبکستان، قرقیزستان، بعضی از مناطق مصر، و حتی مناطق کردنشین عراق و ترکیه هم برگزار می‌شود.

 

محمدحسین بازدید : 15 یکشنبه 25 اسفند 1392 نظرات (0)
حافظ شیرازی:
ز کوی یار میآید نسیم باد نوروزی           از این باد ار مدد خواهی چراغ دل برافروزی
به صحرا رو که از دامن غبار غم بیفشانی     به گلزار آی کز بلبل غزل گفتن بیاموزی

  ******************

شعری از نظامی گنجوی درباره بهار
بهاری داری از وی بر خور امروز          که هر فصلی نخواهد بود نوروز
گلی کو ، را نبوید ، آدمی زاد            چو هنگام خزان آید برد ، باد

 ******************

نظرسنجی
لطفادرباره ی مطالب نظردهید.
دعای فرج
نتایج زنده
Start varzesh3.com livescore code

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    نظرسنجی
    به نظرشماتیم ملی ایران درجام جهانی2014چه نتیجه ای کسب خواهد کرد؟
    پیوندهای روزانه
    آمار سایت
  • کل مطالب : 111
  • کل نظرات : 3
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 13
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 15
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 21
  • بازدید سال : 130
  • بازدید کلی : 6,157
  • کدهای اختصاصی